18 Kasım 2014 Salı

Yetim Maaşlarını Yıllarca Ödediler Şimdi Geri İstiyorlar

  Yetim Maaşlarını Yıllarca Ödediler Şimdi Geri İstiyorlar
Ülkemizde Sosyal Güvenlik Kurumu kadınların dul veya bekar olmaları şartıyla babadan veya anneden yetim aylığı almaları konusunda kanunlar çıkarmıştır. Ama her zaman olduğu gibi çıkardığı kanunda da eşitsizlik, kanunları geriye yürütme verdiği hakkı sebepsiz geri alma gibi akla hayale gelmeyen tuzaklar kurarak vatandaşı mahkeme kapılarında SGK nın kapısında esir etmektedir.
Bakın eşitsizlik önce Kurumlar arasındaki farklılıklarda başlıyor. Devlet baba diyor ki herkes kanunlar karşısında eşittir.Sonra 1.10.2008 de 5510 sayılı yasa ile tüm Emeklilik Kurumlarını yani Emekli Sandığı,SSK ,Bağkur 'u tek çatı altında topladım diyor.Ama hala Emekli Sandığına mensup yetim kızı çalışsa da ,emekli de olsa anne veya babadan yetim aylığı alıyor.Diğer Kurumlardakiler alamıyor.Kanunlar karsısında herkes eşittir.Fakat memurlar daha fazla eşittir.Çünkü T.B.M.M. de oturanlarda memurdur.
Konuyu dağıtmadan son günlerde SGK nun başlattığı bir furyadan bahsedeceğim.Eşi vefat eden kadın konu komşudan aldığı bilgilerle SGK na başvurup babadan veya anneden yetim aylığı bağlatıyor.
 
506 sayılı yasaya göre eşinden dul aylığı alan kişi aynı zamanda ölen ,Bağkur lu baba veya anneden yetim aylığı alabilir. Kurum önce aylığı bağlıyor. Üstünden yıllar geçiyor.Şimdi gönderdiği yazı ile yetim maaşını kestim geriye dönük bana 10 yıllık yetim maaşını geri öde ödemezsen eşinden aldığın dul maaşından her ay taksitle  keserim diyor.Biz koskoca Sosyal Güvenlik Kurumu olarak sana yersiz  olarak maaş ödemişiz bize maaşları  geri ödemezsen haciz başlatırız diyor.
 
Dayanak olduğu yasa maddelerini yazarız. Ama saçma olan kısmı şu ki; Ey haşmetli devletim koskocaman SGK sın milyonlarca kişinin maaşını ödüyorsun böyle yanlışlık yapılır mı?Hadi yanlışlık yaptın 10 yıldır neredeydin?
Şimdi gönderdikleri maaş kesme yazısı standart matbuu bir yazıdır. İçeriğinde şöyle bir ifade yer alıyor.''1.10.1972-3.10.2000  ile 8.8.2001-1.08.2003 tarihleri arasında ölen 4/1-b sigortalılarından dolayı ölüm aylığı talebinde bulunan hak sahibi kız çocukları için geçimini sağlayacak başka bir geliri olmamak  şartını sağlamaları gerekmektedir. İlgili mevzuat gereği yapılan incelemede sizin eşinizden maaş aldığınız tespit edilmiştir…….''
Devlet Kurumundaki istihbarat göz yaşartıcı cinsten sanki yetim maaşı alan kişi sahte evrakla gizlice alıyor maaşı.10 yıldır nerdesiniz?10 yıllık birikmiş maaşı yetim kadın harcamış. Nereden bulup Kuruma geri ödeyecek?
Peki yasada ne diyor?  1479 sayılı Kanunun 45/c maddesi ''SİGORTALININ, GEÇİMİNİ SAĞLAYACAK BAŞKA GELİRİ OLMAMAK KOŞULU İLE YAŞLARI NE OLURSA OLSUN BEKAR KIZ ÇOCUKLARINA ÖLÜM SİGORTASINDAN AYLIK BAĞLANIR.''  İfadesine yer veriyor.
SGK 2013/26 sayılı Genelge (EK-2) ile kanunda olmayan bir yorum yaparak "geçimini sağlayacak gelir" kavramını asgari ücretle ilişkilendirmiş  ve asgari ücret seviyesinde gelirin varlığını "geçimini sağlayacak" gelir olarak kabul etmiştir.Muhtaçlık kavramının dayanak kanunda olmayan asgari ücretle ilişkilendirerek yetim kadın aleyhine geriye doğru uygulanması hukuka aykırıdır.
Ayrıca 1479 sayılı Kanunun 45/c maddesi 2.08.2003 tarihinde 4956 sayılı kanunun 23.maddesi ile değiştirilmiştir.Bu tarihten sonra "bu kanunla diğer sosyal güvenlik kanunlarına göre çalışmayan bu kanunlar kapsamındaki çalışmalarından dolayı gelir ve aylık almayan kız çocuklarına gelir ve aylık bağlanır."hükmü getirilmiştir. Yani 2.08.2003 sonrası geçimini sağlayacak geliri olsa dahi diğer şartları sağlıyorsa  yetim maaşı alabilir.
Halbuki Kurum anne veya baba farketmez 2.08.2003 öncesi öldüyse yetim kız 2.08.2003 den sonra yetim aylığı almaya başlasa dahi yapılan lehe  değişikliklerden yararlanamazsın diyor.
SGK canı nasıl isterse öyle yorumluyor.Eşitlik yok ,hakkaniyet yok.Hesaplama yok.Yasaları vatandaşın lehine yorumlama yok.
Devlet Kurumlarının maddi taleplerinde Hukuki haklarınızı muhakkak öğrenin.Devlet Kurumlarından gelen ödeyin emirleri her zaman ödeme ile sonuçlanmaz.
Allah Devletimize zeval vermesin ! ! !
 
DİLEK ETE / ALİTEZEL.COM
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Arşivi