Menkul Sermaye İradının Türü | Beyan Durumu |
Mevduat Faizleri | Bu gelirler Gelir Vergisi Kanunu'nun geçici 67. maddesi kapsamında vergi kesintisine tabi tutulmuş olmaları nedeniyle, tutarı ne olursa olsun beyana tabi değildir. |
Katılım Bankalarınca ödenen kar payları | |
01.01.2006 tarihinden itibaren ihraç edilen Devlet Tahvili ve Hazine bonolarının faiz gelirleri | |
Repo Gelirleri | |
Tüzel kişiliği haiz emekli sandıkları, yardım sandıkları ile emeklilik ve sigorta şirketleri tarafından yapılan ödemeler | Tutarı ne olursa olsun beyana tabi değildir. |
Kurumlar vergisi mükelleflerince 31.12.1998 ve daha önceki tarihlerde sona eren hesap dönemlerinde elde edilen kazançların dağıtımı halinde, gerçek kişilerce elde edilen kâr payları | Gelir Vergisi Kanunu'nun geçici 62. maddesi kapsamında tutarı ne olursa olsun beyana tabi değildir. |
Kurumların, karlarını sermayeye eklemek suretiyle gerçekleştirdikleri kar dağıtım işlemleri sonucu gerçek kişi ortaklarca elde edilen kar payları | Tutarı ne olursa olsun beyana tabi değildir. |
Kıyı bankacılığından (off-shore bankacılık) elde edilen faiz gelirleri | Tutarı 1.500 lirayı geçmesi halinde, elde edilen gelir tutarının tamamı beyana tabidir. Yukarıda belirtilen 1.500 liralık tutar istisna değil, gelir beyanının tespitinde dikkate alınacak haddir. Söz konusu had yanda belirtilen gelirlerin her biri için ayrı ayrı değil, elde dilen toplam gelir tutarı dikkate alınarak hesaplanır. |
Hisse senetleri ve tahvillerin vadesi gelmemiş kuponlarının satışından elde edilen bedeller (01.01.2006 tarihinden önce ihraç/iktisap edilenler) | |
İştirak hisselerinin sahibi adına henüz tahakkuk etmemiş kar paylarının devir ve temliki karşılığında alınan para ve ayınlar | |
Her çeşit senetlerin iskonto edilmesi karşılığında alınan ıskonto bedelleri | |
Yurt dışından elde edilen diğer menkul sermaye iratları (faiz, repo, kar payı v.b.) | |
Her çeşit alacak faizleri | |
01.01.2006 tarihinden önce ihraç edilen TL cinsi Devlet Tahvili ve Hazine bonosu faiz gelirleri | 2015 yılı indirim oranı % 60,39 olarak ilan edilmiştir. İndirim oranı uygulandıktan sonra kalan tutar, tevkifat uygulanan gelirlere ilişkin 29.000 liralık beyan haddini aşıyorsa, elde edilen gelir tutarının tamamı beyan edilir. Yukarıdaki indirim oranı dikkate alındığında, başka beyanı gereken gelirlerin bulunmaması halinde, indirim oranı uygulamasından yararlanabilecek menkul sermaye iradından, gayri safi tutarları toplamı 73.213,83 lirayı aşmayan tutarlar için yıllık beyanname verilmeyecektir. |
01.01.2006 tarihinden önce ihraç edilen Devlet Tahvili ve Hazine Bonosu faizi gelirleri (dövize, altına veya başka bir değere endeksli) | İndirim oranı uygulanmayacak olup, toplam gelir tutarının 29.000 liralık beyan haddini aşması halinde, elde edilen gelir tutarının tamamı beyana tabidir. |
1999–2002 tarihleri arasında sona eren hesap dönemlerinde elde edilen, kurumlar vergisinden istisna kazançlar ile yatırım indirimi istisnasından yararlanan kazançların dağıtımı halinde gerçek kişilerce elde edilen kar payları | Elde edilen kar payının net tutarına bu tutarın 1/9'u ilave edilerek bulunacak tutarın yarısı gelir vergisinden istisnadır. Kalan tutarın 29.000 liralık sınırı aşması halinde ise beyanda bulunulması gerekmektedir. |
Her nev'i hisse senetlerinin kar payları | Elde edilen kar payı brüt tutarının yarısı gelir vergisinden istisnadır. Kalan tutarın 29.000 liralık sınırı aşması halinde beyanda bulunulması gerekmektedir. |
29 Şubat 2016 Pazartesi
2015 takvim yılında elde edilen menkul sermaye iratlarının beyanı ve “Hazır Beyan Sistemi”nin kullanımı.
2015 takvim yılında elde edilen menkul sermaye iratlarının beyanı ve "Hazır Beyan Sistemi"nin kullanımı.
ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ =}BLOG: VERGİ, SGK VE KANUN HABERLERİ
2015 takvim yılında elde edilen menkul sermaye iratlarının beyanı ve "Hazır Beyan Sistemi"nin kullanımı.
1. Menkul Sermaye İradının Tanımı
Gelir Vergisi Kanunu'nun 75. maddesinde menkul sermaye iradı;
"Sahibinin ticari, zirai ve mesleki faaliyeti dışında nakdi sermaye veya para ile temsil edilebilen değerlerden müteşekkil sermaye dolayısıyla elde ettiği kar payı, faiz Kira ve benzeri iratlar menkul sermaye iradıdır."
şeklinde tanımlanmıştır.
2. Menkul Sermaye İradı Sayılan Gelirler
- Her çeşit hisse senetlerinin kar payları (temettü gelirleri)
- İştirak hisselerinden doğan kazançlar (Limited Şirket ortaklarının, iş ortaklıkları ortaklarının ve komanditerlerin kar payları ile kooperatiflerin dağıttıkları kazançlar)
- Kurumların idare meclisi başkan ve üyelerine verilen kar payları
- Devlet Tahvili ve Hazine Bonosu faizleri ile diğer her türlü tahvil ve bono faizleri
- Her çeşit alacak faizleri
- Mevduat faizleri
- Hisse senetleri ve tahvillerin vadesi gelmemiş kuponlarının satışından elde edilen bedeller
- İştirak hisselerinin sahibi adına henüz tahakkuk etmemiş kar paylarının devir ve temliki karşılığında alınan para ve ayınlar
- Her çeşit senetlerin iskonto edilmesi karşılığında alınan iskonto bedelleri
- Faizsiz olarak kredi verenlere ödenen kar payları, kar/zarar ortaklığı belgesi karşılığı ödenen kar payları ve katılım bankalarınca kar ve zarara katılma hesabı karşılığında ödenen kar payları (Menkul kıymetler yatırım fonlarının katılma belgelerine ödenen kar payları)
- Repo gelirleri
- Tüzel kişiliği haiz emekli sandıkları, yardım sandıkları ile emeklilik ve sigorta şirketleri tarafından çeşitli adlarla yapılan ödemeler.
3. Menkul Sermaye İratlarının Beyan Durumu (Tam Mükellefler İçin)
Yıllık beyanname ile beyan edilmesi gereken menkul sermeye iratlarından bazılarının beyan durumuna ilişkin özet tabloya aşağıda yer verilmiştir:
4. Yurt Dışında Yaşayan Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşlarının Elde Ettikleri Menkul Sermaye İratlarının Beyanı
Çalışma veya oturma izni alarak altı aydan fazla bir süre yurt dışında yaşayan T.C. vatandaşları, Türkiye'de elde ettikleri vergi kesintisine tabi menkul sermaye iratları için tutarı ne olursa olsun beyanname vermeyeceklerdir.
Söz konusu kişilerin Türkiye'de elde ettikleri ve vergi kesintisine tabi tutulmamış menkul sermaye iratları için ise beyanname vermeleri gerekmektedir.
5. Beyan Sınırlarıyla İlgili Dikkat Edilecek Hususlar
- Tutarı ne olursa olsun beyana tabi olmayan gelirler, diğer gelirler nedeniyle verilen beyannameye de dahil edilmeyecektir.
- Yukarıdaki tabloda belirtilen 1.500 ve 29.000 liralık hadler birer istisna olmayıp, gelirin beyan edilip edilmeyeceğinin tespitinde dikkate alınacak hadlerdir. Söz konusu hadler tabloda belirtilen her bir gelir kalemi için ayrı ayrı değil, ilgili kalemler için toplu olarak dikkate alınacaktır.
- 1.500 ve 29.000 liralık hadlere tabi gelirlerin birlikte elde edilmesi durumunda, beyan edilecek gelir tutarının tespitinde her iki had de ilgili oldukları gelir kalemleri için ayrı ayrı dikkate alınacaktır.
6. Beyan Edilen Gelirden Yapılabilecek İndirimler
Beyan edilen menkul sermaye iradından indirilebilecek diğer bazı unsurlar aşağıda sayılmıştır.
a) Şahıs Sigorta Primleri
Beyan edilen gelirin % 15'ini ve asgari ücretin yıllık tutarını aşmamak şartıyla, gelir sahibinin şahsına, eşine ve küçük çocuklarına ait hayat sigortalarına ödenen primlerin % 50'si ile ölüm, kaza, hastalık, sağlık, engellilik, analık, doğum ve tahsil gibi şahıs sigorta primleri beyan edilen gelirden indirilebilir.
15.06.2012 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan 6322 sayılı Kanun'la Gelir Vergisi Kanunu'nda yapılan değişiklikle, bireysel emeklilik sistemine ödenen katkı paylarının indirimine son verilmiştir. Bu nedenle, 2015 yılı menkul sermaye iratlarının beyanında, bireysel emeklilik sistemine ödenen katkı paylarının dikkate alınması mümkün değildir.
b) Eğitim ve Sağlık Harcamaları
Beyan edilen gelirin % 10'unu aşmaması, Türkiye'de yapılması ve gelir veya kurumlar vergisi mükellefiyeti bulunan gerçek veya tüzel kişilerden alınacak belgelerle belgelenmesi koşuluyla, mükellefin kendisi, eşi ve küçük çocuklarına ilişkin olarak yapılan eğitim ve sağlık harcamaları beyan edilen gelirden indirilebilir.
c) Okul, Yurt ve Sağlık Tesisleri İçin Yapılan Bağış ve Yardımlar
Genel ve özel bütçeli kamu idarelerine, il özel idarelerine, belediyelere ve köylere bağışlanan okul, sağlık tesisi ve yüz yatak (kalkınmada öncelikli yörelerde elli yatak) kapasitesinden az olmamak üzere öğrenci yurdu ile çocuk yuvası, yetiştirme yurdu, huzurevi, bakım ve rehabilitasyon merkezi ile mülki idare amirlerinin izni ve denetimine tabi olarak yaptırılacak ibadethaneler ve Diyanet İşleri Başkanlığı denetiminde yaygın din eğitimi verilen tesislerin ve Gençlik ve Spor Bakanlığına ait gençlik merkezleri ile gençlik ve izcilik kamplarının inşası dolayısıyla yapılan harcamalar veya bu tesislerin inşası için bu kuruluşlara yapılan her türlü bağış ve yardımlar ile mevcut tesislerin faaliyetlerini devam ettirebilmeleri için yapılan her türlü nakdî ve aynî bağış ve yardımların tamamı beyan edilen gelirden indirilebilir.
d) Diğer Bazı Bağış ve Yardımlar
- Genel ve özel bütçeli kamu idareleri, il özel idareleri, belediyeler, köyler ile kamu yararına çalışan dernekler ve Bakanlar Kurulu'nca vergi muafiyeti tanınan vakıflara yıllık toplamı beyan edilen gelirin % 5'ini aşmamak üzere, makbuz karşılığında yapılan bağış ve yardımlar.
- Yukarıda sayılan kurum ve kuruluşlar ile bilimsel araştırma faaliyetinde bulunan kurum ve kuruluşlar tarafından yapılan ya da Kültür ve Turizm Bakanlığı'nca desteklenen veya desteklenmesi uygun görülen kültür ve sanat faaliyetleri, kültürel varlıkların korunması, yapımı amaçlı olarak yapılan bağış ve yardımlar.
- Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü'nün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun ile Türkiye Futbol Federasyonu Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun kapsamında yapılan sponsorluk harcamalarının; amatör spor dalları için tamamı, profesyonel spor dalları için % 50'si.
- Başbakanlıkça veya Bakanlar Kurulu'nca başlatılan yardım kampanyalarına yapılan aynî veya nakdî bağışların tamamı.
- Türkiye Kızılay Derneğine makbuz karşılığı yapılan nakdi bağış ve yardımlar.
- Türkiye Yeşilay Cemiyetine makbuz karşılığı yapılan nakdi bağış ve yardımlar.
- Yüksek Öğretim Kanunu'na göre üniversiteler (vakıf üniversiteleri dahil) ile ileri teknoloji enstitülerine makbuz karşılığı yapılan bağış ve yardımlar.
- İlköğretim ve Eğitim Kanunu kapsamındaki ilköğretim kurumlarına yapılan nakdi bağışlar.
- Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumuna yapılan ayni ve nakdi bağışlar.
- TÜBİTAK'a yapılan nakdi bağışlar
- Türk Silahlı Kuvvetleri Güçlendirme Vakfına yapılan ayni ve nakdi bağışlar.
- Milli Ağaçlandırma ve Erozyon Kontrolü Seferberlik Kanunu'na göre yapılan ayni ve nakdi bağışlar.
- Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Kurumuna yapılan ayni ve nakdi bağışlar.
- Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Kanunu'na göre yapılan bağış ve yardımlar.
7. Beyanname Verme ve Hesaplanan Verginin Ödeme Zamanı
2015 yılında elde edilen beyana tabi menkul sermaye iratlarının, 2016 yılı Mart ayının 25. günü akşamına kadar beyan edilmesi gerekmektedir.
Tahakkuk eden gelir vergisi, 2016 yılının Mart ve Temmuz aylarında iki eşit taksitte ödenecektir.
Hesaplanan vergi, mükellefin bağlı olduğu vergi dairesine ödenebileceği gibi, vergi tahsiline yetkili banka şubelerine de ödenebilecektir.
8. M.S.İ. Üzerinden Kesilen Vergilerin Mahsubu
- Menkul sermaye iratları üzerinden kesilen vergilerden, beyannameye dâhil edilen gelire isabet eden kısmı, beyanname üzerinden hesaplanan vergi tutarından mahsup edilir.
- Kâr paylarının beyan edilmesi durumunda, beyan edilen tutar üzerinden hesaplanan gelir vergisinden, kâr paylarının dağıtımı aşamasında kurum bünyesinde yapılan vergi kesintisinin tamamının mahsup edilmesi gerekir.
9. Menkul Sermaye İratlarına İlişkin Beyannamenin "Hazır Beyan Sistemi" Kullanılarak Verilmesi
a) Hazır Beyan Sistemi Nedir?
"Hazır Beyan Sistemi" özü itibariyle, Gelir İdaresi Başkanlığının mükellef hizmeti kapsamında başlattığı, başta menkul ve gayrimenkul sermaye iratları olmak üzere bazı gelirleri elde eden mükelleflere ilişkin banka, tapu, sigorta şirketleri gibi üçüncü taraflardan elde edilen bilgiler kullanılarak beyannamelerin Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından otomatik olarak doldurulduğu ve mükelleflerin onayına sunulduğu bir sistemdir.
b) Kimler Hazır Sistemini Kullanarak Beyanname Verebilir?
Sistemden gelirleri sadece ücret, gayrimenkul sermaye iradı, menkul sermaye iradı ile diğer kazanç ve iratlardan veya bunların bir kaçından veyahut tamamından oluşan gelir vergisi mükellefleri yararlanabilmektedir.
Sistem, hem yukarıda sayılan gelirleri nedeniyle gelir vergisi mükellefiyeti bulunanlara, hem de ilk defa mükellefiyet tesis ettirerek bu gelirler için beyanname verecekleri kapsamaktadır.
c) Uygulama Nasıl Olacaktır?
Gelir İdaresi Başkanlığınca, çeşitli kaynaklardan elde edilen bilgiler kullanılarak oluşturulan beyanname internet ortamında gelir sahibinin onayına sunulacaktır.
Hazırlanan beyannamede bulunan tüm bilgilerin görüntülenmesi, doldurulması ve değiştirilmesi işlemleri kolay, hızlı ve kontrol edilebilir bir şekilde yapılabilecektir. Vergi hesaplama adımları ve tahakkuk bilgileri hesaplanmış bir şekilde hazırlanıp mükellefin onayına sunulacaktır.
Önceden hazırlanmış beyannamenin mükellef tarafından elektronik ortamda onaylanmasıyla beraber vergiye ilişkin tahakkuk işlemleri otomatik olarak gerçekleştirilecek ve tahakkuk fişi aynı anda elektronik ortamda gelir sahibine iletilecektir.
Hazır Beyan Sistemi'ne girişler Gelir İdaresi Başkanlığının internet adresi (www.gib.gov.tr) üzerinden yapılacaktır.
Mükellefler İnternet Vergi Dairesi şifrelerini kullanarak veya kendileri için hazırlanmış güvenlik sorularını cevaplayarak Sistem'e giriş yapabileceklerdir. İnternet Vergi Dairesi şifresi bulunmayanlar, Tebliğin ekinde yer alan Formu doldurup herhangi bir vergi dairesine bizzat başvurarak kullanıcı adı, şifre ve parola alabileceklerdir.
d) Sistemi Kullanmak Zorunlu mudur?
Sistemi kullanma zorunluluğu bulunmamaktadır. Beyannamenin vergi dairesine giderek elden veya beyanname düzenleme programı kullanılarak verilmesi de mümkündür.
e) Beyannamenin İçeriğinden Kim Sorumludur?
Gelir İdaresince hazırlanan ve İnternet Vergi Dairesi'nde onaya sunulan beyannamelerin gelir sahipleri tarafından kontrol edilmesi ve beyannamede eksiklik, hata veya yanlışlıkların bulunması halinde bunların düzeltilerek onaylanması gerekmektedir.
Onaylanan beyannamelerin içeriğinin doğruluğundan gelir sahipleri sorumludur.
Gelir İdaresi Başkanlığı her yıl "Menkul Sermaye İradı Elde Edenler İçin Gelir Vergisi Beyanname Düzenleme Rehberi" yayımlamaktadır. 2015 yılı gelirlerinin beyanıyla ilgili rehber, bu bültenin yayımı tarihi itibariyle henüz yayımlamamıştır. Kılavuzun kısa süre içinde yayaımlanacağı tahmin edilmektedir
Saygılarımızla,
MEVZUAT EĞİTİM VE ARAŞTIRMA BAŞKANI, YMM RECEP BIYIK / VERGİPORTALİ
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Blog Arşivi
-
▼
2016
(320)
-
▼
Şubat
(133)
- Gider Pusulasında Tutar Sınırı ve Şartları Hakkınd...
- Ar-Ge ve Yenilik Reform Paketine İlişkin Kanun Yay...
- İş arayanlara devletten aylık 1300 TL DESTEK
- 2015 takvim yılında elde edilen menkul sermaye ira...
- 106 meslekte BELGESİ olmayan işinden olacak
- Hükümet Resti Çekti! Promosyon Geliyor
- Vergi ve Prim Affı İçin Çalışma
- EPDK Adına Ödenen Petrol Ve LPG Katılım Paylarının...
- Büyük müjde! Binlerce kişi emekli olacak !
- Devlet Hem İş Bulacak Hem De Maaş Verecek
- Yıllık Beyannamede Beyan Edilen Gelirden Neler İnd...
- Yıllık Beyannamede Beyan Edilen Gelirden Neler İnd...
- Amortismana Tabi İktisadi Kıymetler
- HASTALIK HALİNDE İŞVERENLERE GEÇİCİ İŞ GÖREMEZLİK ...
- İnternetten Satışlarda Fatura Düzeni
- ANKARA SMMMO : Gelir Vergisi Mükellefleri İçin Müş...
- E-Birlik Sistemine Mesleki Hizmet Sözleşmelerinin ...
- Vergi Alacakları İçin Zamanaşımı Süresinde Meslek ...
- İŞTEN AYRILAN KAÇ GÜN SAĞLIK YARDIMI ALIR
- SGK VE VERGİYE YİNE AF
- Gençlere Vergi Avantajı
- Vergi İncelemesi Sürecinde Mükellef Hakları ve Püf...
- E-Fatura Düzenlemesi (TIK TIK TIK FDL OKU YEŞİL YERİ)
- MUHASEBE BÜROLARI İÇİN MÜŞTERİ BİLGİ FORMU
- SGK Primlerinizi Faiziyle Geri Alabilirsiniz !
- Devlet İş Bulup Maaş Verecek
- Vergi Borcuna Af Geliyor!
- Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 470)
- Vergi İncelemesinde ‘Yapılması Muhtemel İşlemler’ ...
- Kıdem Tazminatı Bekleyenlere Müjde
- Ev Sahiplerini İlgilendiren Uygulama Martta Başlıyor
- EN ÇOK SORULAN SORU : Staj süresi emeklilikte say...
- Asgari ücret desteğinde belge türlerine dikkat
- Çalışan Emeklinin Yüzü Güldü
- İşini Kurana 50 Bin Lira
- Gümrük Vergisinden Muaf Hızlı Kargo Gönderilerinde...
- 2016 Yılında Uygulanacak Usulsüzlük ve Özel Usulsü...
- İhbar ikramiyesine yeni düzenleme
- İŞSİZLİK ÖDEME SÜRESİ 10 AYDAN 15 AYA ÇIKACAK
- Yabancı Para Cinsinden Düzenlenen Faturalar ve Kur...
- GSS Prim Borcu Affı Sonrası Primlerde Tek Tarife
- Fazla Mesai Ücreti Nasıl Hesaplanır?
- Prim Müjdesi
- VERGİLER KREDİ KARTINA TAKSİTLE ÖDENEBİLECEK
- Marttan İtibaren Primler 100 Lira Eksik Yatırılacak
- 6663 Sayılı Kanun ile yapılan izin düzenlemeleri
- SGK’ ya Borcu Olan Bağ-Kurluların Ücretsiz Sağlık ...
- “Basit usul”de hayat daha basit
- Hadi Yine İyisiniz !!! Promasyon Ödemelerinde Bank...
- 100 LİRA TEŞVİKİ HİLE BOZAR
- Tasfiyesi Sonuçlanmış Şirketlere Vergi Tarhiyatı Y...
- İş Kuracaklara 50 Bin Lira Hibe Desteği Başladı İş...
- İşsizlik maaşı arttı
- Anneye Erken Emeklilik Müjdesi
- Az Tehlikeli Sınıfta Yer Alan İşyerlerinde, İş Sağ...
- Sigorta Yüzde 20 Ucuzluyor!
- Basit Usul Vergi Beyanı
- Emekli Maaşlarınızı Evinizde Alabilirsiniz
- Gençler Vergi Teşvikinden Nasıl Faydalanacak?( 75....
- FW: Hacizli Binek Araçların Satışında Uygulanacak ...
- Hacizli Binek Araçların Satışında Uygulanacak Katm...
- e-Arşiv Fatura Uygulaması Kapsamında Fatura Düzenl...
- Asgari Ücret Desteği İle İlgili SGK Genelgesi Yayı...
- Adi Ortaklığın Temsili
- 3.900 TL Avans
- 6111 SAYILI SİGORTA PRİM TEŞVİKİ UYGULAMASI 31.12....
- Emekliye 900 TL
- İşçiye Zamanında Ödenmeyen Ücretler İçin Faiz öden...
- İşyerlerinde İşin Durdurulmasına Dair Yönetmelikte...
- 2016 Yılında Yemek, Çocuk ve Aile Yardımı Nasıl He...
- Mağaza ve İnternet Üzerinden Satışlarda e-Arşiv Fa...
- İş yerindeki kazada tek sorumlu patron olacak
- GENELGE 2016-4-ASGARI ÜCRET DESTEĞI 100
- Dönem Karı Vergi ve Diğer Yasal Yükümlülüklerin Mu...
- Bakan Soylu Açıkladı:Kıdem Tazminatı Hesaplaması N...
- 5 SERİ NO'LU KATMA DEĞER VERGİSİ GENEL UYGULAMA TE...
- Emekli Maaşlarındaki Yüzde 10 Kesinti Kalktı
- KDV 11-c kapsamında verilen malın ihraç edilmeden ...
- Vergi yargısında gerekçeli karar hakkı
- Destek Alalım Derken Dikkat Yanmayın!
- Personele Verilen Ayınların Vergi Kanunları Karşıs...
- GEÇİCİ VERGİ SÜRE UZATIMI HK.
- Geçici Vergi Süre Uzatımı HK
- Müjde Yasası Maaşları Artırdı
- Ehliyet İçin Rapor ücret tarifesi
- Ücret desteğinden yararlanmak için işverenlerden b...
- Gübre ve Yem Teslimlerinde KDV İstisnası
- Genç Girişimcilere Kazanç İstisnası Sağlanacak
- 2016 Yılında Uygulanacak SGK SPEK Sınırları (Taban...
- Ba ve Bs Formlarıyla İlgili Cezalarda Galatımeşhur...
- Vergi usul kanunu tasarısı Enflasyon düzeltmesi ge...
- Elektronik ortamda düzenlenmesi gerekirken kağıt o...
- İstirahatli Sigortalıya Tam Ücret Ödenirse Bildiri...
- Trafik Sigortasında Yeni Dönem
- On Soruda Çeyiz Yardımı Almanın Sırları
- 468 SIRA NOLU VERGİ USUL KANUNU GENEL TEBLİĞİ
- 81 İl İçin Yeni Teşvik Paketi
- RE: Yabancıların 2016 Yılı Çalışma İzin Harçları A...
- RE: Yabancıların 2016 Yılı Çalışma İzin Harçları A...
- İndirimli Orana Tabi İşlemlere Ait Fatura Listesin...
-
▼
Şubat
(133)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder